13 Şubat 2016 Cumartesi

Doretta'nın Altın Rüyası...

Giderek daha hızlı bir şekilde çoraklaştırılmakta olan bir süreç yaşayan kültür, sanat ortamında, bir bir kapatılan mekanlara, Taksim Meydanı'nda on yılı aşkın süredir AKP & Saray marifetiyle çürümeye terk edilen AKM'ye karşı, BAKIRKÖY Belediyesi'nce İstanbullulara kazandırılan çok nitelikli Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi'nde " Doretta'nın Altın Rüyası" operasını keyifle izledim. 




Sanatçılar, yılların imbiğinden süzülerek günümüze uzanmış eserlerle seyirciyi de Doretta'nın o büyülü rüyasının içine almayı başardılar. Öylesine başardılar ki, 80 dakikanın dolmasına yakın, Doretta rüya giysilerinden sıyrılıp, oyunun başındaki giysileri ile yeniden Magda'ya dönüştüğünde, ben de gündelik yaşamın karmaşası ve gerilimine yeniden döneceğimi hissederek bir an irkildim... Ama irkildiğimde de, iliklerime ve el parmak uçlarıma kadar sinirlerimin gevşediğini, yumuşadığının farkına vardım. 



Bir daha ne zaman sahnelenir bilmiyorum ama, tekrarı olursa 'kaçırmayın' derim... 

TEŞEKKÜRLER: Kurgu ve Reji: Natali Boğosyan,  Ara müzikler: Arda Ardaşes Agoşyan, Işık tasarımı: Arek Nişanyan, Magda/Doretta: Natali Boğosyan, Prunier/Florindo: Orçun Orçunsel, Gerçekçi rüyalardan sorumlu İkelos: Arda Ardaşes Agoşyan, Düşler tanrısı Morpheus: Vecihi Ofluoğlu...

* * *



İZLEYEMEYENLER  İÇİN BİLGİ:


» » 13 Mart 2016 Pazar, Saat: 20:00, Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi, Bakırköy


» »    3 Nisan 2016 Pazar, Saat: 20:00, Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi, Bakırköy

» »   21 Mayıs 2016 Cumartesi, Saat: 20:00, Afife Jale Sahnesi, Ortaköy-Beşiktaş


* *


» »  RÖPORTAJ: 


Natali Boğosyan: 'Kevork Tavityan hocamın öğrettiği adap sayesinde şan, yaşam tarzım oldu' (Sesonline.net)


Okumak için TIKLAYINIZ:

http://www.sesonline.net/php/genel_sayfa.php?KartNo=59076


* * *




* * *


Opera şarkıcısı Magda (Natali Boğosyan), besteci ve piyanist arkadaşı Prunier (Orçun Orçunsel) ile oturma odasındaki piyanosunun başında vakit geçirmektedir. Magda Prunier'e aşıktır ancak onun duygularından emin olmadığından bunu ona belli etmez. Prunier üstünde çalıştığı besteyi ona çalar. Bestedeki Doretta'nın gerçek aşkı bulabilmek uğruna kralın servetini reddetmesi Magda'yı çok heyecanlandırır. Bestenin devamını getiremeyen Prunier Magda'dan yardım ister: "Ben bir son düşünemedim. Sen bir tane yaz, zaferim senin olsun!" Magda heyecanla şarkının devamını getirir. Doretta gerçek aşkı bulmuştur. Magda'ya göre Doretta'nın aşkı böyle yaşayabilmesi altından bir rüyadır.... 


[ Bakırköy, İstanbul. 10 Ocak 2016]


* * *



 Eh, adettendir deyip, afişle birlikte bir fotoğraf çektirmeyi de ihmal etmedim...






Yalçın Ergündoğan




* * *


=========================================

Hiç yorum yok: