9 Aralık 2019 Pazartesi

Emmy Ödüllü Halûk Bilginer'in canlandırdığı karakterin Şahsiyet dizisindeki repliklerinden...



Bu yıl 47.'cisi düzenlenen Uluslararası Emmy Ödülleri, New York'ta düzenlenen (26 Kasım 2019) törenle sahiplerini buldu. Türkiyeli usta sanatçı Halûk Bilginer, 47. Uluslararası Emmy Ödülleri'nde "en iyi erkek oyuncu" ödülüne layık görüldü.




Puhu Tv’de internet üzerinden yayınlanan "Şahsiyet" dizisindeki rolü ile 2019 Emmy Ödülü'nü kazanan Halûk Bilginer ile Cansu Dere‘nin baş rollerini paylaştığı, Onur Saylak‘ın yönettiği dizide Hakan Günday'ın yazdığı senaryoda geçen Halûk Bilginer'in canlandırdığı Agâh Beyoğlu isimli karakterin özlü repliklerinden bir bölüm:




"Dokuz yaşındayım, yıl 1961…
Annem benim doğum günüm için pasta yapmış. İlk defa o zaman mum üfleyip bir dilek tuttum. 
Dileğim de şu; o sıralar Yuri Gagarin uzaya çıkan ilk insan olacak. 
Ben de dedim ki, ne olur beni de yanına alsın

O kadar inandım ki dileğimin gerçekleşeceğine, ben bir çanta yapıp beklemeye başladım. 
Güya Sovyet elçiliğinden gelip alacaklar beni. 
Ama sağdan soldan duyuyorum onlar "komünist" diye. 

Diyorlar ki; 'amann komünist onlar'
Olsun diyorum, ben de komünist olurum. 

O sıralarda, bizim giriş katında üniversite öğrencileri oturuyor. 
Annem onlara da komünist diyor. 

Biliyorum onlar bizim kömürlükte kitap saklıyor. Ben gittim, yürüttüm bir tane. 

Nazım Hikmet’in şiirleri…

En kısasını buldum ezberledim. Dedim ki şimdi Ruslar gelirse, ben bu şiiri okurum onlara. 

Onlar da der ki;  'tamam bu da bizden', götürürler beni. Neyse… 

Tarih 12 Nisan. Uzay mekiği fırlatılacak, Vostok 1
Ama halâ gelen giden yok. Ben diyorum unuttular herhalde beni. Mekik fırlatıldı, herkes dua ediyor; mekik atmosferi geçsin, uzaya çıksın diye. 

Bir ben diyorum ki;  'yarı yolda dursun dönsün, beni alsın'


Belki bir de Amerikalılar, Vostok’un uzaya çıkmaması için dua ediyordu. Neyse… 

Bütün gün radyonun başında içimden o şiiri okudum: 

Başım köpük köpük bulut, içim dışım deniz, 
ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkı’nda, 
budak budak, şerham şerham ihtiyar bir ceviz. 

Ne sen bunun farkındasın, ne polis farkında. 

Ne zaman bu şiiri okusam uzaya gitmiş kadar olurum. 
Altmış beş yaşıma geldim.  

Geçen doğum günümde yine bir dilek tuttum, çocuk gibi. Yine imkânsız bir dilek tabi. Ne diledim biliyor musunuz? 

İyi bir insan olmayı...”



* *


”...Ama er geç, ben de unutacağım, değil mi? Bütün hatıralarım silinip gidecek. Peki ben ne olacağım? 
Telefon numaraları bir şey değil de, benim şahsiyetim ne olacak, o da silinip gitmeyecek mi?

Ömür boyu unutmak, unuttuğunu bile unutmak
”Mesele o değil ya, insanlar adam gibi dinlemiyor birbirini. Cümleyi bitirmeden otomatik cevap. Her şey otomatik zaten. 
Sonra anlaşamıyoruz, anlaşamazsın tabi!.."
* *

”Ne güzel olurdu, değil mi? Yanlış bildiğimiz her şeyi unutsak, sadece doğrular kalsa.
- Alzheimer çok ciddi bir hastalık. 
Benim gibi ciddi bir adama da öylesi yakışır zaten..."
* *

”Sakın bana ben de sevdim deme. 
Seninki sevgi değil, hınç. Hınçla sevilmez. 
Yok haksız tahrik, yok iyi hal… 
İndire indire bir madalya takmadıkları kalmış sana. 
Her zamanki gibi gereği düşünülmüş de gereği yapılmamış o mahkemede...

* *

”…İnsana aşk lazımmış aşk! 
Aşk olmadan olmuyormuş. Aşk olmadan bülbül de yokmuş, gül de yalanmış…
Duydum ki maziden bir nağme kalmış kulağında, yoksa o ben miyim? 
Bir yudum rakı kalmış dudağında; bilemedim, önce hanginizden içeyim?.."


BİLGİ:

Halûk Bilginer, Şahsiyet dizisindeki rolüyle Uluslararası Emmy Ödülleri'nde (International Emmy Awards) En İyi Erkek Oyuncu ödülüne layık görüldü. Ülkece hepimizi gururlandıran başarının ardından "uluslararası" kategorisinin ne olduğuna dair kafa karışıklığı yaşandı diyebiliriz. 
Kısaca açıklayalım:  (TIKLAYINIZ)  Haluk Bilginer'in En İyi Erkek Oyuncu Ödülüne Kavuştuğu Uluslararası Emmy Ödülleri Nedir?




İzmir, 9 Aralık 2019




* * *


Yalçın Ergündoğan
 X: @Y_Ergundogan    Threads:  @Yergundogan
Mastodon:  @Yergundogan    E-Posta: yalcin.ergundogan@gmail.com


_________________________________










Hiç yorum yok: